Szarganie symboli czy ocalenie od zapomnienia?

źródło: pl.wikipedia.org

Moim zdaniem godne noszenie symbolu Polski Walczącej jest aktem pamięci wobec pokolenia, które przelewało krew w obronie wolnej ojczyzny. Sam mam kilka gadżetów z tym znakiem.

Zawsze pamiętam o rocznicy Powstania Warszawskiego. W ubiegłym roku, kiedy miałem przypięty pin z PW pewien chłopak zaczepił mnie na ulicy z pytaniem co ten znak oznacza? Z przyjemnością opowiedziałem mu o Powstaniu Warszawskim, o podziemiu.

Nasuwa mi się pytanie: gdyby znak był zastrzeżony, opatentowany i nie można by nosić go  dumą, czy opowiedziałbym temu młodemu człowiekowi ten skrawek polskiej historii? Wątpię, pewnie minął by mnie na ulicy bez słów, tak jak mija się setki czy tysiące obcych sobie osób.

To taki mój sposób na upamiętnienie tamtych czasów.

One thought on “Szarganie symboli czy ocalenie od zapomnienia?

  1. Też pamiętam, zresztą II wojna światowa to mój tematyczny faworyt w historii a już Powstanie to wisienka na torcie. Niestety spotkałam się z wieloma wypowiedziami negującymi pamięć – wtf? z hejterstwem zrywów z okazji 1.08. Lepiej więc zapomnieć? WTF – powtarzam.

    Lubię to

Skomentuj

