Placki ziemniaczane Norberta

Przepisy z zeszytu Zośki

Witam, przedstawię Wam przepis na moje placki ziemniaczane. Dlaczego moje? Bo przepis jest tylko moim pomysłem, wręcz autorskim, nie korzystałem z żadnej książki kucharskiej, nie podpierałem się blogami, przepisami, etc…

Typowej listy składników też nie będzie, bo w tym przepisie było wszystko na przysłowiowe „oko”.

Potrzebujemy ziemniaki, ja wziąłem 10 sztuk ale małych, jedną średnią cebulę, jajko, pieprzu, soli, papryki ostrej (nie za dużo – użyłem płaską łyżeczkę do kawy chilli), papryki słodkiej – czubata łyżeczka do kawy, mąki pszennej, ale nie krupczatki – około 2 łyżek, dokładnie nie wiem, bo sypałem na „oko”, trochę tartego żółtego sera, może być edam, gouda, parmezan, gruyere, etc. i tłuszcz do smażenia!

Ziemniaki trzemy, ja ułatwiłem sobie życie używając blendera z odpowiednią przystawką do siekania, dodajemy rozdrobnioną cebulę, jajko, i resztę składników (bez mąki), mieszamy i odstawiamy na chwilę; odlewamy „wodę” która się zbierze, ale zostawmy ją, może się jeszcze przydać, dodajemy mąkę…

View original post 73 słowa więcej

Skomentuj

