piwo ciemne Gniewosz

Wczoraj nabyłem w Realu dwa rodzaje piwa Gniewosz: ciemne i koźlak. Zacznę od piwa ciemnego.

Gniewosz ciemneNie wiem w jakim browarze zostało uwarzone, bo na etykiecie było napisane: uwarzone dla: Browar Gontyniec.

Według browar.biz piwo to mogło być uwarzone w dwóch browarach: Witnica (BOSS) z Witnicy lub Krajan z Nakła. Nie mam pojęcia w jaki sposób rozróżnić produkcję z tych browarów. Wg informacji zaciągniętych w sklepie Świat Piwa piwo zostało uwarzone w browarze w Czarnkowie.

Wieczorem, podczas Teatru Telewizji usiadłem, napełniłem pokal piwem i spróbowałem…

Oto wrażenia

Kolor: ciemny, karmelowy [4]
Piana: gęsta, ale szybko opadająca [3.5]
Zapach: karmel, orzechy, suszona śliwka [4]
Smak: mogło być lepiej, ale smakowało [3]
Wysycenie: prosimy o więcej [2.5]
Opakowanie: szklana butelka o pojemności 330 ml – typowy bączek, łatwo odskakujący kapsel, przyjemna dla oka etykieta [5]

Typowy ciemniak. Czy do niego wrócę? Nie wiem, być może. Kiedyś, dawno temu, piłem lepsze, kupowane w zajeździe koło Torunia, nie pamiętam jak się nazywało, ale było pyszne, a to – średniak!

Skomentuj

